Przejdź do menu Przejdź do treści

Global Classroom

Global Classroom Initiative to projekt stworzony przez Uniwersytet Indiany. Ta międzynarodowa inicjatywa łączy zajęcia prowadzone w Uniwersytecie Indiany z równoległymi kursami w zagranicznych jednostkach partnerskich. Koordynujący przedsięwzięcie nauczyciele akademiccy są odpowiedzialni za opracowanie projektu, nad którym studenci będą pracować przez kolejny semestr.

Nasi studenci dołączyli do projektu J/ ψ Under Observation.

W JUNO, poza studentami z naszej Alma Mater, uczestniczą studenci z Uniwersytetu Indiany, Uniwersytetu w Bonn, Uniwersytetu Barcelońskiego i Uniwersytetu Madryckiego. Inicjatorem i opiekunem polskiej grupy jest dr inż. Łukasz Bibrzycki.

W projekcie bierze udział sześciu naszych studentów informatyki: Robert Skrzypczak, Kamil Serafin, Michał Pogwizd, Adrian Mroczek, Adrian Gaborek i Paweł Śmietana.

Tematem projektu jest przedstawienie historii odkrycia cząstki J/ψ, która zrewolucjonizowała świat fizyki wysokich energii, w formie nowoczesnego filmu multimedialnego. Film będzie łączył elementy tradycyjnej kinematografii, z interaktywnymi modułami oraz implementacją wirtualnej rzeczywistości.

Trailer projektu: https://www.youtube.com/watch?v=wjs4eJPYDzQ

Zapraszamy także na:


Więcej o projekcie

JUNO – J/𝞇 Under Observation

Celem projektu jest przedstawienie jednego z największych odkryć fizyki wysokich energii w popularnej i przystępnej dla uczniów formie, z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań multimedialnych. Wizualizacja zostanie przygotowana w sposób angażujący i wciągający, tak, aby rzetelna wiedza z obszaru fizyki kwantowej zaprezentowana w materiale była zrozumiała dla każdego.

W projekcie bierze udział zespół składający się ze strudentów kilku wybitnych uczelni: Uniwersytetu Indiany, Uniwersytetu w Bonn, Uniwersytetu Barcelońskiego, Uniwersytetu Complutense w Madrycie oraz oczywiście Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Czym jest JUNO?

JUNO to skrótowa nazwa projektu J/ψ Under Observation.

W projekcie JUNO międzynarodowy zespół zaprezentuje historię odkrycia cząsteczki J/ψ, która zrewolucjonizowała świat fizyki cząstek elementarnych.

Wizualizacja wykonana zostanie w formie animacji przedstawiającej jak skonstruowany jest otaczający nas świat, nie zatrzymując się na atomach, ale rozbijając materię na czynniki pierwsze.

W projekcie zostaną wykorzystane możliwości jakie dają współczesne narzędzia software’owe, w tym modelowanie 3D, rzeczywistość wirtualna oraz spora doza interaktywności z użytkownikiem.

Jednym z priorytetów jest dostarczenie efektów do jak najszerszego grona odbiorców, stąd dobór narzędzi zakłada wykorzystanie m. in. Google Cardboard do zamiany smartfona w okulary VR. Także dobór narzędzi do modelowania 3D zakłada, że osoby zainteresowane tworzeniem podobnych animacji będą mogły łatwo sięgnąć po wysokiej klasy oprogramowanie, bez ponoszenia kosztów. Do modelowania 3D użyty zostanie open source’owy program Blender, zaś całość animacji zostanie połączona w całość w rewelacyjnym Unity.

Projekt dedykowany jest głównie młodzieży w wieku 12-14 lat, choć z całą pewnością będzie interesujący dla znacznie szerszego grona odbiorców.

Główna fabuła składa się z dwóch wątków. Pierwszy pokazuje historię z roku 1974 kiedy to naukowcy odkryli cząstkę J/ψ. Zobaczymy między innymi rekonstrukcję eksperymentu. W drugim, równoległym wątku, możemy obejrzeć tę samą historię, ale z perspektywy cząstek jako bohaterów. Odkrycie tej cząstki określa się w fizyce kwantowej mianem Rewolucji Listopadowej, stąd w animacji zachowany zostanie klimat rewolucyjny, gdzie cząstki próbują obalić pewien porządek w swojej społeczności.

Propozycja dla zainteresowanych

Studentów zainteresowanych dołączeniem do projektu prosimy o kontakt mailowy: jpsiunderobservation@gmail.com. Korespondencja prowadzona jest w języku angielskim.

Informatyka na UP

Zaprogramuj swoje życie!

Archiwa

Kontakt

Instytut Informatyki
Uniwersytet Pedagogiczny
im. Komisji Edukacji Narodowej
ul. Podchorążych 2
30-084 Kraków
(+48 12) 662 78 45
ii@up.krakow.pl