Przydatne informacje dla studentów
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami (BON)
BON jest jednostką UKEN, która odpowiada za wsparcie osób z niepełnosprawnościami. Do głównych zadań Biura należy:
- zapewnianie dostosowań i udogodnień (np. sprzętu, wsparcia asystenta, tłumacza języka migowego);
- udzielanie informacji i pomocy w załatwianiu formalności;
- promowanie równego traktowania i integracji.
BON zajmuje się m.in. adaptacją procesu edukacyjnego – działaniem, mającym na celu zapewnienie równego dostępu do edukacji osobom podejmującym naukę na naszej uczelni. Możliwość skorzystania z adaptacji procesu studiowania reguluje Regulamin Studiów: II pkt 4. Sposób dostosowywania organizacji studiów i realizacji procesu dydaktycznego do szczególnych potrzeb studentów będących osobami niepełnosprawnymi.
Więcej informacji na temat adaptacji procesu edukacyjnego na stronie Biura: Adaptacja procesu edukacyjnego
Na stronie BON-u możemy równię znaleźć informacje na temat wsparcia psychologicznego dla studentów i doktorantów UKEN. Od 1 lutego 2024 roku studenci i doktoranci Uniwersytetu Komisji Narodowej w Krakowie mogą korzystać z bezpłatnych, doraźnych konsultacji psychologicznych. Zasady korzystania z wsparcia psychologicznego zostały zawarte w dokumencie:
Centrum Obsługi Studenta
Centrum Obsługi Studenta (COS)
COS jest jednostką UKEN, która odpowiada za obsługę administracyjną studentów i absolwentów oraz prowadzenie dokumentacji związanej z przebiegiem studiów.
Wszystkie podania, wnioski i prośby (także te kierowane do Dyrekcji Instytutów) studenci składają w COS do osoby odpowiadającej za obsługę kierunków „Cyberbezpieczeństwo” (studia I stopnia) oraz „Informatyka” (studia I i II stopnia).
Dane kontaktowe:
mgr Anna Kowalska
pok. 145
telefon: 12 6626411
e-mail: anna.kowalska@uken.krakow.pl
W przypadku korespondencji e-mail należy umieścić w tytule kierunek (specjalność), rok studiów, stopień studiów i formę studiów.
Kontakt z COS powinien być kierowany ze studenckich adresów e-mailowych (adres wg wzoru imie.nazwisko@student.uken.krakow.pl lub imie.nazwisko@student.up.krakow.pl). Zaleca się, aby wszystkie bieżące sprawy załatwiane były drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Możliwa jest osobista wizyta w budynku Uczelni (pok. 145) w godzinach 10.00 – 13.00 (poniedziałek-czwartek) lub 11:00-15:00 (piątek) – zalecany jest wówczas wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy.
W Centrum Obsługi Studenta można m.in.:
- otrzymać zaświadczenie o statusie studenta,
- zgłosić zmiany dotyczące danych osobowych,
- złożyć wniosek o duplikat lub wymianę legitymacji studenckiej,
- otrzymać wykaz średnich ocen m.in. dla celów socjalnych,
- złożyć podanie o: przedłużenie sesji, indywidualną organizację studiów (IOS), egzamin komisyjny, zmianę trybu studiów, wpis warunkowy, powtarzanie semestru/roku, zmianę promotora, urlop,
- uzyskać informację o decyzji podjętej przez Dyrektora Instytutu w przypadku złożenia podania,
- uzyskać informacje dotyczące procedury postępowania w sprawach związanych z realizacją wznowień studiów oraz przeniesień z innych Uczelni,
- zarejestrować pracę dyplomową (poprzez elektroniczny system „Dyplomowanie”),
- odebrać dyplom i suplement.
Wzory podań znajdują się na stronie internetowej: https://cos.uken.krakow.pl/wzory-drukow/
W przypadku rezygnacji ze studiów student zobowiązany jest do złożenia rezygnacji w formie pisemnej do COS.
Zaleca się, aby Studenci studiów niestacjonarnych, złożyli rezygnację w formie pisemnej,
przed upływem terminu płatności raty. Wówczas naliczana jest opłata za studia proporcjonalnie do ilości zrealizowanych zajęć do daty rezygnacji.
Inne ważne informacje Centrum Obsługi Studenta:
Przeniesienie na inny kierunek
Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki
Szczegóły dotyczące procesu studiowania na kierunkach Cyberbezpieczeństwo i Informatyka:
Harmonogramy zajęć dla bieżących roczników + Informacje o opiekunach i starostach lat
Egzaminy inżynierskie i magisterskie
Skład Instytutowej Rady Samorządu Studentów
System rozwiązywania konfliktów
Ścieżki załatwiania spraw:
Student komunikując się na poziomie Instytutu, zwraca się:
- W pierwszej kolejności do Starosty Roku.
- Kiedy nie uzyska odpowiedzi/rozwiązania, kontaktuje się z Opiekunem Roku.
- W sytuacjach, gdy Student nie uzyska informacji związanych z procesem studiowania w/w drogami, możliwa jest komunikacja na poziomie Instytutu Bezpieczeństwa i Informatyki przez instytutową skrzynkę pocztową (ii@uken.krakow.pl), wyłącznie z domen „student.uken.krakow.pl” i „student.up.krakow.pl”.
Procedura przeciwdziałania dyskryminacji
Procedura przeciwdziałania dyskryminacji
Dnia 10 lutego 2020 roku na naszej uczelni została wprowadzona Procedura przeciwdziałania dyskryminacji w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Równocześnie Rektor powołał Pełnomocnika Rektora ds. Równego Traktowania oraz Rektorską Komisję ds. Równego Traktowania.
Pełnomocnik Rektora ds. Równego Traktowania
Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. Równego Traktowania należy m.in.:
- inicjowanie, promowanie i prowadzenie działań systemowych (w tym edukacyjnych) na rzecz równego traktowania, adresowanych do całej społeczności Uniwersytetu;
- wspieranie środowiska studenckiego i kadry zarządzającej oraz administracji Uniwersytetu we wdrażaniu procedur antydyskryminacyjnych oraz reagowaniu na przypadki dyskryminacji;
- zajmowanie stanowisk w toczących się postępowaniach dyscyplinarnych dotyczących naruszeń w obszarze równego traktowania, na wniosek Rektora lub Rzecznika Dyscyplinarnego;
- opiniowanie dokumentów strategicznych Uniwersytetu pod kątem równego traktowania i przeciwdziałania praktykom dyskryminacyjnym.
Obecnie funkcję Pełnomocnika Rektora ds. Równego Traktowania pełni dr Rafał Abramciów, prof. UKEN (rafal.abramciow@uken.krakow.pl).
Rektorska Komisja ds. Równego Traktowania
W skład Rektorskiej Komisji ds. Równego Traktowania wchodzą:
- dr Jan Franczyk – przewodniczący
- prof. dr hab. Roman Kochnowski
- dr Rafał Abramciów, prof. UKEN
- dr Kinga Orzeł-Dereń
- mgr Beata Kukiełka-Król
- mgr Joanna Mosur
- przedstawiciel studentów
- przedstawiciel doktorantów
Do zakresu działań Komisji należy m.in.:
- wyrażanie opinii w sprawie skarg dotyczących naruszeń w obszarze równego traktowania, na wniosek Rektora lub Rzecznika Dyscyplinarnego;
- inicjowanie rozwiązań na rzecz równego traktowania dla całej społeczności akademickiej;
- podejmowanie działań na rzecz upowszechniania wiedzy w zakresie przestrzegania zasad równego traktowania, w szczególności w formie spotkań lub szkoleń kierowanych do społeczności akademickiej;
- inicjowanie działań na rzecz osób i grup narażonych na dyskryminację lub jej doświadczających;
- przygotowywanie projektów procedur i praktyk dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy oraz równego traktowania;
- opiniowanie istniejących w Uniwersytecie procedur i praktyk w zakresie zadań należących do Komisji;
- wspieranie społeczności akademickiej we wdrażaniu obowiązujących procedur antydyskryminacyjnych.
Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki – Cyberbezpieczeństwo | Informatyka