Wirtualizacja przestrzeni edukacyjnej
STUDIA PODYPLOMOWE WIRTUALIZACJA PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
REKRUTACJA 2017/2018
Informator na studia podyplomowe
DOKUMENTY DOTYCZĄCE STUDIÓW
SPIS KURSÓW
Nazwy przedmiotów realizowanych na studiach:
W ramach studiów słuchacze wezmą udział w następujących kursach:
- Multimedia w edukacji – kurs, w ramach którego uczestnicy zapoznają się z różnymi narzędziami (programami) do projektowania multimedialnych pomocy dydaktycznych oraz nabędą umiejętność ich zastosowania. Słuchacze nauczą się także konstruować gry dydaktyczne.
- Aplikacje biurowe w pracy dydaktycznej i sprawozdawczej – słuchacze poszerzą swoją znajomość zaawansowanych funkcji aplikacji biurowych, ze szczególnym uwzględnieniem pracy sprawozdawczo-badawczej.
- Metodyka kształcenia zdalnego – pozwoli zapoznać się słuchaczom ze specyfiką prowadzenia zajęć (szkoleń) zdalnych.
- Publikacja treści – uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu publikowania treści w sieci oraz związanych z tym zjawiskiem pojęć oraz procedur. Poznają liczne serwisy ułatwiające współpracę zdalną oraz magazynowanie i udostępnianie treści.
- Multimedialne narzędzia rozrywkowo-edukacyjne – zaznajomienie się słuchaczy z wybranymi urządzeniami multimedialnymi oraz schematem ich obsługi i wykorzystania jako narzędzia w dydaktykach przedmiotowych.
- Tworzenie wirtualnego środowiska edukacyjnego – słuchacze zapoznają się z procesem instalacji i konfiguracji platformy LMS, zdobędą umiejętność zarządzania kursem, dodawania nowych treści dydaktycznych oraz zadań, pracy z dziennikiem i kalendarzem oraz administrowania pracą uczniów na platformie nauczania zdalnego.
Wszystkie zajęcia mają charakter praktyczny, będą odbywać się w laboratoriach wyposażonych w specjalistyczne oprogramowanie i nowoczesny sprzęt.
Wirtualizacja przestrzeni edukacyjnej
Studia podyplomowe „Wirtualizacja przestrzeni edukacyjnej” są studiami o charakterze doskonalącym, w ramach których słuchacze zdobędą wiedzę i umiejętności m. in z zakresu technik projektowania kształcenia zdalnego, wykorzystywania metod blended learningowych oraz nowych, nietypowych narzędzi w edukacji (np. konsoli gier). Posiadanie kompetencji w tym obszarze oraz ich stała aktualizacja są niezbędne, ze względu na postępującą wirtualizację współczesnej edukacji i procesu dydaktycznego.
Uczestnicy będą korzystać ze specjalistycznego oprogramowania dedykowanego do tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sprzętu (konsola do gier, gry edukacyjne, myszki 3d). Zajęcia organizowane są w trybie blended learning – ok. 25% kursów realizowane jest w formie zdalnego nauczania. Dzięki temu słuchacze będą mogli sami doświadczyć zalet oraz niedogodności związanych z pracą na platformie e-learningowej.
Uzyskane kwalifikacje:
Studia Wirtualizacja przestrzeni edukacyjnej skierowane są do nauczycieli szkolnych i akademickich, trenerów, szkoleniowców, pedagogów, lektorów szkół językowych – osób zainteresowanych podniesieniem swoich kwalifikacji w zakresie wykorzystywania nowych technologii w pracy dydaktycznej i w zakresie wspomagania własnego rozwoju. W szczególności słuchacze podniosą swoje kwalifikacje w zakresie tworzenia multimedialnych treści dydaktycznych (szkoleniowych) na poziomie zaawansowanym, projektowania szkoleń zdalnych, zarządzania pracą ucznia w wirtualnym środowisku edukacyjnym.
Pytania związane z rekrutacją proszę kierować do:
telefon: (+48 12) 662 63 22
pokój: 403N
Pozostałe pytania proszę kierować do:
e-mail: mandrzej@up.krakow.pl
telefon: (+48 12) 662 78 61
pokój: 420N